Ako skryť moje číslo a nezobrazovať ho volanému (CLIR) ?
Nezobrazovanie čísla volanému účastníkovi, označované aj ako CLIR, je v našej telefónnej sieti riadne podporované. (A to aj vrátane špecifických prípadov, keď toto číslo musí byť volanej strane zobrazené aj napriek obmedzeniu - napr. pri volaní na tiesňové linky.)
Táto funkcionalita je automaticky poskytovaná všetkým užívateľom a nie je potrebné ju aktivovať. Nastavenie (zapnutie/vypnutie) tejto funkcie sa vykonáva v koncovom zariadení - telefóne. V menu telefónu alebo jeho konfiguračnom rozhraní je treba nájsť funkciu s názvom napríklad "Anonymous call", "Withhold number", "Call Screening", "Call Identification Restriction", alebo podobne. Pri zapnutí tejto funkcie by mal telefón vykonať hovor s príznakom "call screening prohibited" - naše ústredne tento príznak riadne rešpektujú a volanému účastníkovi sa nezobrazí identifikácia volajúceho. Príznak sa prenáša v SIP hlavičkách Remote-Party-Id alebo P-Asserted-Identity.
Niektoré telefóny však nefungujú korektne, nenastavia tento potrebný príznak, a namiesto toho nepošlú číslo volajúceho do našej siete. Naša ústredňa to vyhodnotí ako chybu - nesprávne nastavený telefón, a chýbajúce číslo volajúceho doplní podľa SIP konta, z ktoreho hovor prišiel. A keďže v hovore chýba príznak, že by hovor mal byť anonymizovaný, takýto hovor sa neanonymizuje a volaný účastník číslo uvidí. Ak teda po nastavení anonymných volaní na Vašom telefóne nedôjde k skrytiu čísla, Váš telefón túto funkciu nepodporuje správne.
V prípade potreby sa môžete obrátiť na našu technickú podporu, ktorá zo záznamov ústredne overí, ako hovor prebiehal, a či funkcia skytia čísla nebola vôbec zapnutá, alebo ju telefón podporuje chybne. K diagnostike bude naša technická podpora potrebovať údaj o dátume a čase hovoru a číslach volajúceho aj volaného.
Táto funkcionalita je automaticky poskytovaná všetkým užívateľom a nie je potrebné ju aktivovať. Nastavenie (zapnutie/vypnutie) tejto funkcie sa vykonáva v koncovom zariadení - telefóne. V menu telefónu alebo jeho konfiguračnom rozhraní je treba nájsť funkciu s názvom napríklad "Anonymous call", "Withhold number", "Call Screening", "Call Identification Restriction", alebo podobne. Pri zapnutí tejto funkcie by mal telefón vykonať hovor s príznakom "call screening prohibited" - naše ústredne tento príznak riadne rešpektujú a volanému účastníkovi sa nezobrazí identifikácia volajúceho. Príznak sa prenáša v SIP hlavičkách Remote-Party-Id alebo P-Asserted-Identity.
Niektoré telefóny však nefungujú korektne, nenastavia tento potrebný príznak, a namiesto toho nepošlú číslo volajúceho do našej siete. Naša ústredňa to vyhodnotí ako chybu - nesprávne nastavený telefón, a chýbajúce číslo volajúceho doplní podľa SIP konta, z ktoreho hovor prišiel. A keďže v hovore chýba príznak, že by hovor mal byť anonymizovaný, takýto hovor sa neanonymizuje a volaný účastník číslo uvidí. Ak teda po nastavení anonymných volaní na Vašom telefóne nedôjde k skrytiu čísla, Váš telefón túto funkciu nepodporuje správne.
V prípade potreby sa môžete obrátiť na našu technickú podporu, ktorá zo záznamov ústredne overí, ako hovor prebiehal, a či funkcia skytia čísla nebola vôbec zapnutá, alebo ju telefón podporuje chybne. K diagnostike bude naša technická podpora potrebovať údaj o dátume a čase hovoru a číslach volajúceho aj volaného.